غذا با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده
نوشته شده توسط : رويا

 

غذا با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

 

Image result for ‫سیب زمینی‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

انواع غذا با سیب زمینی

 

۱. پف طلایی


در تهیه پف طلایی گوشت چرخ کرده همراه پیاز، هویج، سبزی‌های معطر و گوجه فرنگی پخته شده و روی آن با لایه‌ای از پوره سیب زمینی پوشیده و طلایی می‌شود.
 
 
 
مواد لازم
گوشت چرخ کرده کم چرب 750 گرم
روغن  3 قاشق غذاخوری
سیب زمینی بدون پوست خرد شده به قطعات 2.5 سانتیمتری 500 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
سیر له شده 2 حبه
قارچ ورقه شده 175 گرم
کنسرو سس کاری تیکا ماسالا 283 گرم
آب 1/2 پیمانه
گوجه فرنگی نازک خرد شده 3 عدد
اسفناج  125 گرم
نمک به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. گوشت را در یک قابلمه چدنی بریزید و آن را بدون روغن اضافی به آرامی بپزید. آن را مرتب هم بزنید تا رنگش تغییر کند.
  2. هویج، پیاز و سیر را به گوشت اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه به پختن ادامه دهید. آرد را روی مواد ریخته و ۱ دقیقه یا بیشتر با مواد روی حرارت مخلوط کنید.
  3. عصاره گوشت و گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید مواد به جوش آیند.
  4. در همین فاصله سس وستیشر، سبزی‌ها و ادویه جات غذا را اضافه کنید و اجازه دهید ۲۵ دقیقه با درب بسته روی حرارت ملایم بجوشد.
  5. سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه آب جوش و نمک بپزید تا نرم شوند. پس از آبکش کردن آن‌ها را کوبیده و پوره کنید. مارگارین، شیر، نمک و فلفل را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را داخل یک قیف یا ماسوره ستاره‌ای شکل بزرگ بریزید.
  6. قارچ را به مخلوط گوشت اضافه کنید. مواد را هم بزنید و آن را داخل یک ظرف پیرکس کم عمق بریزید.
  7. پوره سیب زمینی را به طور یکنواخت با قیف به صورت نواری و تزیینی روی مخلوط گوشت بریزید و غذا را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت حدود ۳۰ دقیقه در فری که از قبل گرم شده، بپزید تا سطح رویی سیب زمینی طلایی شود.

 

۲. مافین سیب زمینی

مافین سیب زمینی یکی دیگر از انواع غذا با سیب زمینی است که بافت بسیار نرمی دارد و مانند سوفله در فر پف می‌کند. این غذا بهتر است به صورت داغ مصرف شود.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی نگینی خرد شده 175 گرم
آرد بکینگ پودردار 75 گرم
شکر قهوه ای نرم 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
خمیر مایه 125 گرم
تخم مرغ 4 عدد

دستور تهیه:
  1. ۱۲ عدد قالب یک نفره کیک مافین را کمی چرب کنید.
  2. سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را در یک قابلمه آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکش کرده و خوب له کنید تا کاملا صاف شوند.
  3. آرد، شکر، بکینگ پودر، مخمر و زرده‌های تخم مرغ را به سیب زمینی افزوده و خوب مخلوط کنید.
  4. در یک کاسه تمیز، سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کاملا پف کرده و سفت شوند. سپس با قاشق فلزی آن را آرام به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید تا کاملا با آن ترکیب شود.
  5. خمیر را داخل قالب‌های کیک بریزید و قالب‌ها را در فری گرم شده روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا بپزند.
  6. سپس درجه فر را به ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تغییر دهید و ۱۰-۷ دقیقه دیگر صبر کنید تا مافین‌ها خوب پف کنند.
  7. مافین سیب زمینی را از قالب درآورده و به صورت داغ سرو کنید.

 

۳. ناکی سیب زمینی

ناکی سیب زمینی با اسفناج و جوز هندی مزه دار و به همراه سس گوجه فرنگی و ریحان سرو می‌شود.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی 450 گرم
اسفناج 75 گرم
کره 25 گرم
تخم مرغ زده شده 1 عدد
آرد ساده 150 گرم
سیر له شده 1 حبه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خرد شده 225 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
سرکه  6 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. سیب زمینی‌ها را با پوست در یک قابلمه آب جوش و نمک به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را آبکش کرده و داخل یک کاسه بریزید.
  2. اسفناج‌ها را در یک قابلمه حدود ۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی پهن کنید تا آب آن‌ها کشیده شود. پس از خنک شدن آن‌ها را ریز خرد کرده و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.
  3. کره، تخم مرغ و نیمی از آرد را به مخلوط سیب زمینی و اسفناج افزوده و خوب مخلوط کنید. پس از آن بقیه آرد را به آرامی افزوده و خمیر را ورز دهید تا کاملا نرم و صاف شود.
  4. دست خود را به آرد آغشته کنید و خمیر را به صورت یک طناب نازک لوله کنید و آن را به اندازه ۲ سانتیمتر ببرید. سپس وسط هر قطعه خمیر را با فشار انگشت، گود کنید و دور تا دور خمیر‌ها را گرد کنید. روی آن‌ها را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.
  5. برای تهیه سس غذا، روغن را در یک تابه گرم کنید و موسیر را به مدت ۵ دقیقه در آن تفت دهید. رب گوجه فرنگی، ریحان، گوجه فرنگی خرد شده، شکر، نمک و فلفل را اضافه کنید. پس از اینکه سس به جوش آمد، آن را به مدت ۲۰ دقیقه آرام بجوشانید.
  6. خمیر‌های ناکی را داخل یک قابلمه آب جوش با کمی نمک بریزید و ۳-۲ دقیقه خوب بپزید تا خمیر‌ها روی سطح قابلمه بالا بیایند. سپس آن‌ها را از آب درآورید، خوب آبکش کنید و به ظرف پذیرایی منتقل کنید.
  7. روی ناکی‌ها را با سس گوجه فرنگی تزیین کرده و میل نمایید.

 

۴. کوکوی قالبی سیب زمینی و گردو

یکی دیگر از انواع غذا با سیب زمینی، کوکوی قالبی است. این کوکو با پنیر، سبزی‌های معطر، ادویه، بادام زمینی و گردو طعم دار می‌شود.

 
مواد لازم
سیب زمینی نگینی خرد شده 225 گرم
گردو 225 گرم
بادام هندی 225 گرم
پیاز خیلی ریز خرد شده 1 عدد
سیر له شده 2 حبه
قارچ خرد شده 125 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ زده شده 4 عدد
پنیر نرم و پرچرب 125 گرم
پنیر پارمزان رنده شده 60 گرم
گوجه فرنگی بدون پوست 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سرکه 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. کف یک قالب نان یک لیتری را چرب کرده و تمام سطح آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. سیب زمینی را در یک قابلمه آب جوش با کمی نمک پخته، سپس آبکش کنید و خوب بکوبید.
  3. گردو و بادام هندی را با چاقو، ریز خرد کنید یا در غذاساز بریزید، سپس پیاز، سیر و قارچ را با آن مخلوط کنید. کره را در تابه ذوب کرده و مخلوط گردو و بادام هندی را به مدت ۷-۵ دقیقه در کره تفت دهید. سبزی‌ها و ادویه‌ها را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. تخم مرغ را هم زده و همراه با پنیر و سیب زمینی به مواد اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید.
  4. مخلوط را داخل قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید، با دست روی آن را محکم فشار دهیدو سپس آن را در فر گرم شده روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت یک ساعت قرار دهید تا پخته و سفت شود و خودش را بگیرد.
  5. برای تهیه سس، گوجه فرنگی خرد شده، سرکه، شکر و رب گوجه فرنگی را در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید روی حرارت متوسط به جوش آید. سس را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا حجم گوجه فرنگی‌ها کم شود، سپس با فشار پشت یک قاشق آن را از صافی رد کرده یا در غذاساز بریزید تا صاف و یکدست شود.
  6. غذا را از فر خارج کرده، برش بزنید و با سس گوجه فرنگی میل کنید.

 

 
 

غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و گوجه,غذا با سیب زمینی شیرین,غذا با سیب زمینی و پیاز,غذا با سیب زمینی سرخ کرده,غذا با سیب زمینی پخته شده,غذا با سيب زميني و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی پخته و قارچ,انواع غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,تهیه غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده بدون فر,غذایی با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سيب زميني و گوشت چرخ كرده,غذا با سیب زمینی پخته و گوشت چرخ کرده,انواع غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

 
 




:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: